Mindennapos testnevelés: a nemzeti köznevelési törvény (Nkt.) a következőt tartalmazza:
(11) * Az iskola a nappali rendszerű iskolai oktatásban azokban az osztályokban, amelyekben közismereti oktatás is folyik, azokon a tanítási napokon, amelyeken közismereti vagy szakmai elméleti oktatás is folyik, megszervezi a mindennapos testnevelést legalább napi egy testnevelés óra keretében, amelyből legfeljebb heti két óra
- a) a kerettanterv testnevelés tantárgyra vonatkozó rendelkezéseiben meghatározott oktatásszervezési formákkal, műveltségterületi oktatással,
- b) iskolai sportkörben való sportolással,
- c) versenyszerűen sporttevékenységet folytató igazolt, egyesületi tagsággal rendelkező vagy amatőr sportolói sportszerződés alapján sportoló tanuló kérelme alapján a tanévre érvényes versenyengedélye és a sportszervezete által kiállított igazolás birtokában a sportszervezet keretei között szervezett edzéssel,
- d)* egyesületben legalább heti két óra sporttevékenységet folytató tanuló kérelme alapján – amennyiben délután szervezett testnevelés órával ütközik – a félévre érvényes, az egyesület által kiállított igazolással váltható ki.
(11a) * Amennyiben a testnevelésóra keretében megvalósított úszásoktatás infrastrukturális feltételei a nevelési-oktatási intézményben nem állnak rendelkezésre, akkor heti egy alkalommal legfeljebb két testnevelésórát egy tanítási napon összevonva lehet megszervezni.
Kivonat az intézmény pedagógiai programjából:
2019/2020-as tanév
1. évf. | 2. évf. | 3. évf. | 4. évf. | 5. évf. | 6. évf. | 7. évf. | 8. évf. | ||
Testnevelés órák száma |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
Megvalósítás | tánc | 2 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
testnevelés | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Szakkörök igénybevételének lehetősége
A tanulók igényének megfelelően, egyéni és közösségi tevékenységből eredő szakirányú érdeklődésének kielégítése, képességeik fejlesztése, pályaválasztásuk előkészítése céljából – az iskola költségvetési előirányzatának terhére, vagy társadalmi erőforrásból – szakkörök, tanfolyamok szervezhetők.
A szakkörök legfeljebb heti két órában működhetnek.
A szakkörök létszáma – a szakkör jellegétől függően – általában 8-20 fő. Az egyes szakköröknek az átlagosnál kisebb, vagy nagyobb létszámmal való működéséről, továbbá a tanév közben bekövetkezett létszámcsökkenés miatti megszüntetéséről – az igazgató dönt.
A szakkörbe való jelentkezés önkéntes. Tagja lehet valamennyi tanuló, akit osztályfőnöke, szaktanára alkalmasnak tart a szakköri tagságra. A jelentkezés egy tanévre szól, felvétel esetén a szakkör munkájában való részvétel kötelező.
A szakkörök vezetőit az igazgató bízza meg. A szakkörök foglalkozási tervét a szakkörvezető állítja össze – a munkaközösség-vezető véleménye alapján -, és az igazgató hagyja jóvá. A szakkör vezetését olyan felnőtt is elláthatja, aki nem az iskola dolgozója.
A szakkörök meghirdetése, szervezése szeptember első hetében történik; működése szeptember második hetétől a tanév végéig tart.
A 2018/2019-es tanévben a következő tanórán kívüli foglalkozások működnek:
Szakkör | Évfolyam | Foglalkozás vezetője |
Irodalmi színpad | 1-4. | Batári Mihályné |
Irodalmi színpad | 5-8. | Jónás Ferenc |
Informatika | 3-4. | Vitális István |
Informatika | 5-8. | Diák Csaba |
Fizika | 7-8. | Sebestyén Renáta |
Felkészítő foglalkozás | Évfolyam | Foglalkozás vezetője |
Felvételi előkészítő – magyar | 8. | Jónás Ferenc |
Felvételi előkészítő – matematika | 8. | Diák Anett |
Korrepetálás | Évfolyam | Foglalkozás vezetője |
Csoportos felzárkóztatás – matematika | 1. | Szotákné Ujvári Erika |
Csoportos felzárkóztatás – magyar | 1. | Szotákné Ujvári Erika |
Csoportos felzárkóztatás – matematika | 2. | Baráthné Filep Erzsébet |
Csoportos felzárkóztatás – magyar | 2. | Baráthné Filep Erzsébet |
Csoportos felzárkóztatás – matematika | 3. | Vitális István |
Csoportos felzárkóztatás – magyar | 3. | Vitális István |
Csoportos felzárkóztatás – matematika | 4. | Pappné Péter Katalin |
Csoportos felzárkóztatás – magyar | 4. | Pappné Péter Katalin |