Intézményünk Pedagógiai programjában nagy szerepet tölt be a mozgás, amit igyekszünk minél többféle módon népszerűsíteni és megszerettetni. Így vált iskolánkban hagyománnyá a sportnap szervezése. Az idei tanévben október 11-én került sor „Hétpróbás egészségfejlesztési mozgásprogram és egészségkommunikáció” névvel a rendezvényre a DÖK szervezésében. Az előző évekhez hasonlóan most is az volt a célunk, hogy mindenki jól érezze magát. A sportesemények jelentős szerepet töltenek be, hiszen ekkor a tanár és a tanuló nem a szokásos interakcióban találkozik, és kellő motiváltságot jelent a gyerekek számára a mozgásra. Ha a gyerek megszereti ezeket a mozgásformákat, akkor szívesen fogja az iskolán kívül választani a szabadidő eltöltésére, vagyis rekreációs jelleggel is űzi. Beépülhet az életvitelbe, későbbiekben pedig segítheti az egészség és a munkaképesség megőrzését.
A sportnapon lehetőséget biztosítottunk iskolánk minden tanulója számára, hogy játékos formában gyakorolja a testmozgást. A program összeállításakor és levezetésekor fontos szempont volt a csapatban való munka, a fair-play, az összetartás, az egyéni érdek teljes alárendelése, a kitartás, a tettrekészség, a gyors elhatározás és az abszolút tisztesség.
A jeles esemény a tantermekben kezdődött. Az 1-4. osztályos gyerekeknek egy diavetítéssel indult a nap, amely az egészséges életmódról és a helyes táplálkozásról szóló ismeretanyagot mutatta be. A felső tagozatos diákok eközben egészségpiramist készítettek reklámújságokból kivágott képekből.
Az alsósok sportversenye a tornateremben zajlott. A gyerekek vegyes csapatokban sor- és váltóversenyeken vettek részt. Így mérkőzhetett meg egymással az „Atlétika”, az „Aerobic”, a „Gimnasztika” és a Fitness csapata. A versenyfeladatok olyan mindennapi mozgáselemekből álltak, mint a futás, a kuszás, az ugrás stb. Az ügyességen kívül a tájékozottságukra is szükségük volt a gyerekeknek, mivel különböző fejtörős feladványokat is meg kellett oldaniuk, úgymint Szófejtő, Keresztrejtvény, Puzzle, Egészséggel kapcsolatos ismert szlogen alkotása megadott szavakból.
A felsős osztályok az udvaron, 6 állomást teljesítve mérkőztek meg egymással. Előzetes feladatként a csapatnév kitalálása után egy menetlevelet kellett elkészíteniük, ami a tematikus spotnaphoz kapcsolódott. Az igényes, ötletes munkák az osztályfőnököknek és az osztályközösség tagjainak kitartó, kreatív, együttműködő munkájának volt köszönhető.
- A versenyfeladatok között volt:
- Akadálypálya teljesítése,
- Dió egyensúlyozása kanálban,
- Célbadobás gesztenyével mozgó és álló célpontra
- Kincskeresés
- Mocsárjárás
- Rönkdobás
- Kötél kalandpálya teljesítése
A nap zárásaként közös pizzázásban részesült minden résztvevő.
Ezúttal megragadom az alkalmat és megköszönöm a Polgármester Úrnak, az Ilki Aprók Háza Óvoda és Konyha munkatársainak, iskolánk Kollektívájának az adományozott finomságot és a segítő kezet.
Szatmári Erika
DÖK segítő tanár